Upcycling v dizajne – papiere z biologického odpadu

6. januára 2018

Natali

Mandľový papier, kiwi papier, kukuričný papier.. Naozaj existujú, ale nie sú na jedenie. Biologický odpad nemusí ísť len do kompostéra, môže ísť aj do výrobne papiera.

Papiere Crush ponúkajú príjemnú prírodnú paletu odtieňov

A taliansky výrobca papierov si tento odpad do svojej výrobne naozaj vzal. Dokázal do papierovej zmesi pridať až 40 % recyklovaného odpadu (tento podiel sa v posledných rokoch pravidelne zvyšuje, na začiatku to bolo 15 %) a vyrobiť širokú farebnú škálu papierov. Vývoj, testovanie a produkcia trvala dlhých 18 mesiacov. Ale my musíme len tlieskať a tešiť sa, pretože to stálo za to.

Papiere Crush sú dostupné v gramážach od 90 g až po 350 g

Papiere z tohto eco-friendly radu Crush milujeme, pretože:

  • Majú FSC certifikát (Forest Stewardship Council – Forest For All Forever) – dbajú na zodpovedný prístup k našej planéte – viac o FSC si môžete pozrieť tu
  • Sú Non-GMO (Non-genetically Modified Organisms)
  • Pri ich produkcii využívajú 100 % EKOenergy (zelená energia, ktorá bola vyrobená z obnoviteľných zdrojov)
  • Pri ich produkcii Favini dokázalo znížiť svoju uhlíkovú stopu o 20 %

Pozrite si ako Favini vyrába papier z pomarančov:

Tešíme sa, že upcycling sa dostal aj do dizajnérskej sféry a že sa výrobcovia papieru venujú téme, ako opätovne zhodnotiť odpadový materiál. Pri výrobe papierov z radu Crush využívajú zvyšky z:

  • Citrusového ovocia
  • Hrozna
  • Čerešní
  • Levandule
  • Kukurice
  • Olív
  • Kávy
  • Kiwi
  • Lieskovcov
  • Mandlí
Na výrobu papierov Crush sa využívajú tie najdrobnejšie zvyšky miešané s celulózou

Pri tvorbe viacerých vizuálnych identít sme siahli po týchto papieroch v rôznych odtieňoch. Sme veľmi radi, že mladé slovenské značky cítia ekologicky a vždy s nadšením súhlasili.

Pre značku MOE sme vybrali odtieň Almond a použili ho v celej vizuálnej identite a packagingu. Celý projekt si môžete pozrieť tu.

Pre značku Nije sme vybrali odtieň Corn a použili sme ho taktiež v celej vizuálnej identite.  Celý projekt si môžete pozrieť tu.

Pre značku Luloface sme vybrali odtieň Corn a použili sme ho naprieč celou vizuálnou identitou. Celý projekt si môžete pozrieť tu.

Pre značku Staroknih sme vybrali rovno dva odtiene a to Corn a Hazelnut. Použili sme ich na vizitkách. Viac fotiek nájdete tu.

Ak ste sa tiež zamilovali do týchto eco-friendly papierov (a to ste ich ešte nedržali v ruke! To je awwww!) a radi by ste ich použili pre vašu značku, ozvite sa nám, budeme sa tešiť!

Foto: Favini, Dve Lamy